Brev:
Nok mælk eller væske
20. april 2005
Alder:
8 mdr.
Nok mælk eller væske
Jeg synes min datter på 8 mdr. drikker for lidt især mælk/erstatning, selvom jeg prøver at komme erstatning i hendes mad uden det bliver for tyndt. Hun vil ikke drikke mælk/erstatning af kop, vrænger nærmest på næsen hvis jeg prøver at give hende det. Jeg har prøvet Allomin 2, sødmælk, letmælk og kærnemælk med og uden sukker.
Her er en oversigt over hendes mad/drikke
Nat: lille brysttår fra begge bryster
Morgen: havregrød eller øllebrød (100 ml vand + 50 ml mme + 1 tsk smør)
Formiddag: Risgrød eller hvedegrød fra Hipp (100 ml vand)
Frokost: ½ skive jysk rugbrød m/ smør og leverpostej
Eftermiddag: frugtmos
Aften: Kartoffelmos m/grønt (50 ml mme + 1 tsk smør)
Kl. 20: stor brysttår fra begge bryster
Til mad og i løbet af dagen drikker hun ca. 150 ml vand fra kop. (hun har aldrig villet tage en sutteflaske)